A tagság szép számmal, összesen 32 fővel jelent meg a közgyűlésen, mely pénteken 17 óra 30 percre lett összehívva a szertárba. A készenlétben tartott autónkkal kiálltunk, helyét asztalok és padok vették át és az egyébként eszközeink szűkös tárolására (sem) alkalmas garázs megtelt élettel. A jelenléti ív aláírását követően Bodnár Ferenc elnök Úr köszöntötte a megjelenteket és 17 óra 35 perckor megnyitotta a közgyűlést. A jelenléti ív alapján megállapításra került, hogy a közgyűlés határozatképes. Jegyzőkönyvvezetőt, majd jegyzőkönyv hitelesítőket választottunk, aztán ismertetésre kerültek a napirendi pontok, melyeket a közgyűlés egyhangúlag elfogadott, így azok ismertetése, megvitatása, majd szavazással történő elfogadása következett. Elnök Úr beszámolt az egyesület 2019. évi tevékenységéről, majd az ellenőrző bizottság 2019. évi beszámolójára került sor Huber András, a bizottság elnökének ismertetése alapján. A közgyűlés a napirendi pontokat ismertetésüket követően elfogadta, majd ismertetésre került a bírósági közzétételi jelentés a 2019-es esztendőről és a 2020. évi költségvetés-tervezet. Megállapításra került a 2020-as tagdíj, ezeket a napirendi pontokat is a közgyűlés ismertetésüket követően egyhangúlag elfogadta.
Itt következett a 6. napirendi pont, melyet az egyesület elnökségének és ellenőrző bizottságának mandátum lejárta miatt kellett idén a napirendi pontok közé illeszteni. Első körben a közgyűlés levezető elnöke javaslatot kért az elnök személyének az előttünk álló 5 évre szóló megbízatására. A javaslat több irányból, egy személyre érkezett. Az elnöki pozíció betöltésére való felkérést a jelölt elfogadta, így azt szavazásra bocsájtottuk, minek eredményeképp 31 fő igen, 0 fő nem és 1 fő tartózkodással a tagság elfogadta, így az elnök, a mögöttünk álló sikeres évek egyesületi vezetője, Bodnár Ferenc lett, aki 22 éve látja el az egyesületi teendők koordinálását. Az elnökségi tagokra több irányból, több javaslat is érkezett, végül a jelölések és a vállalások alapján az alábbi tagok elnökségi tagságáról kellett szavaznia a közgyűlésnek. Bodnár Miklós, Feigel Gábor, Skripek Márton és Smikál Gyula elfogadták a felkérést, Őket a közgyűlés egyhangúlag, vagy 1 tartózkodással szavazta meg, így jelentős egyetértésben állt össze az új, 2020-2025 időszakra szóló egyesületi vezetés. Az ellenőrző bizottság 3 tagjának megválasztását is a javaslatokkal kezdtük, ezek és a vállalások alapján az alábbi 3 fő került szavazásra a közgyűlés elé. Huber András, Kőkúti Barna és Peller Gábor ellenőrző-bizottsági tagságáról a közgyűlés egyhangúlag, vagy 1 tartózkodással szavazott, így az ellenőrző-bizottság is összeállt az előttünk álló 5 évre. A 3 fős bizottság tagjai közül Huber Andrást választotta a bizottság elnökének. Az új elnökség feladatellátásának szétosztását a hamarosan sorra kerülő alakuló ülésen fogjuk megtenni. Az új elnökségnek sok sikert kívánunk az előttünk álló időszak céljainak eléréséhez, valamint a csapatépítő és összetartó vezető szerepük sikeres teljesítéséhez, érdekeink képviseletéhez.
A választásokat követően az egyebek napirendi pont került sorra, melyben először Bodnár Ferenc elnök Úr ragadta Magához a szót, hogy elmondja, július 18-án az Országos Polgárőr Szövetség (továbbiakban: OPSZ) közgyűlésén volt, mint Pest Megyei Polgárőr Szövetség küldöttje és erről néhány adatot szeretne megosztani a tagsággal. Dr. Túrós András-t az OPSZ elnökét idézve elmondta, hogy 2 000 000 polgárőr szolgálat teljesült a Covid19 miatt, a polgárőrség élvezi a Kormány bizalmát, így kegyelmi állapotban van, jó a hátországa, kapcsolati tőkéje, bizalmi indexe 80%, 10 000 000 szolgálati óra teljesült 2019-ben, 2001-2035 polgárőr egyesületet számlálunk az országban, 64 090 fő polgárőr és 2 000 ifjú polgárőr (ebből 5 fő egyesületünk ifjú polgárőrei, úgy látjuk itt sem kell szégyenkeznünk) teljesít szolgálatot, a legtöbb polgárőr Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod és Pest megyében van, átlagosan 160 órát teljesítenek éves szinten a polgárőrök (nálunk ez a statisztikai adat magasabb) Dr. Túrós András elnök Úr kijelentette, hogy a polgárőrség ma a modern hazafiasság-gal egyenlő. Elnökünk utána megköszönte a tagság előző évi áldozatos önkéntes, munkaadományát, munkáját, ezeken kívül nem győz hálás lenni a tagság COVID19 járványhelyzettel kapcsolatosan nyújtott áldozatos, rengeteg plusz munkájáért! Bodnár Miklós, mint a járványhelyzet idején felelős koordinátor elmondta, hogy a korlátozások bevezetése és a veszélyhelyzet megszüntetése közötti időszakban közel annyi kilométert tettek meg gépjárműveink a védekezés és az ellátás biztosítása érdekében, mint a teljes 2019-es esztendőben, mely szintén figyelemreméltó és kiemelendő, hiszen itt nem csupán kilométerek, hanem szolgálati órák, létszámok és önkéntes munka és a rengeteg családjától, vagy szabadidejéből elvett idő áll a számok mögött, melyet Mi hoztunk össze. Bodnár Ferenc megkéri a jelenlévőket, hogy szedjék össze gondolataikat, véleményüket az egyesületi további tevékenységgel kapcsolatban, hogy azokat a fejlesztési irányoknál, mérlegelni, rangsorolni, figyelembe venni tudja döntései előtt az új elnökség. A közgyűlésen megjelentek számon kérték az egyesület elnökségén az építkezéssel, vagyis a nem építkezéssel kapcsolatos információkat, kíváncsiak voltak, hogy pontosan hogy is áll az évek óta húzott, halasztott, ám mindig megígért beruházás. Az elnökség tájékoztatta a közgyűlést, hogy részünkről a már korábban meghozott közgyűlési döntés értelmében a saját forrású beruházásra az egyesületi pénzeszközök továbbra is rendelkezésre állnak. Tájékoztattuk továbbá a közgyűlést, hogy bár több évben is konkrét fejlesztési összegek voltak a települési költségvetésben megszavazva az életmentő felszerelések fedett helyen történő tárolására alkalmas épületrész bővítésére, abból egyik évben sem lett egy Forint sem elköltve erre a célra. Sőt, az ideiglenesen saját pénzből (nagyjából 1 000 000 Ft), saját kezűleg épített átmeneti zárható garázs megoldásunk elbontatását követően most évi 2 434 400 Ft-ért bérlünk sátrat, hogy a gépjárművek legalább ne a szabad ég alatt álljanak. Jelentős költségeink vannak a külső tárolás miatt az életmentő gépek és eszközök riaszthatóságának fenntartása miatt is. 2017 és 2019 között minden évben is több (TÍZ) millió Forint volt betervezve a települési költségvetésben, az idei 2020-as költségvetésben pedig már sikerült erre a célra NULLA Forintot tervezni, ez utóbbi tervezetet feltehetően már sikerül majd betartani is. Sajnos nem látunk partnerséget és kompromisszum készséget sem a Mi megdolgozott pénzünkön való önálló (saját egyesületi finanszírozásban tervezett) építkezésben sem, mivel ezen megoldás sem talál támogatásra hónapok óta a település vezetői között. Sajnos az áfamentességünk miatt lehetséges nettóban történő közüzemi számláink fizetésének lehetőségét a 2019 januári önkormányzati határozat óta sem sikerül az egyesületünk nevére íratni, így ezzel több százezres kárt okozva egyesületünknek, mivel nem igényelhetjük vissza közüzemi költségeink áfáját. A tagság az új elnökséget az évek óta el nem mozduló állapot és a hallottak alapján felkéri, hogy az önkormányzattal azonnal vegye fel a kapcsolatot és egy utolsó próbálkozással egyeztessen, kívánnak-e tenni bármit is a település közbiztonságának érdekében, az alappillérének számító egyesületünk partnerként történő kezeléséért, vagy sem! A közgyűlésünk a következő önkormányzati ülésig vár állásfoglalást, döntést a település vezetése részéről, annak másnapján bármilyen döntés is születik, egyesületünk rendkívüli ülésen kíván a további teendőkről dönteni. Nincs mire tovább várni! Hosszú évek alatt sem történt semmi, a Mi munkánkkal megkeresett pénzünket pedig nem az állagmegóvásokra, hanem a képzésekre, a biztonságot szolgáló fejlesztésekre kellene, hogy fordítani tudjuk. Az egyesületi tagság az önkormányzati döntéstől teszi függővé a folytatást befolyásoló irányokat meghatározó döntéseit. Az egyebek napirendi pontban szó esett az egyesület kommunikációjáról is. Továbbra is fent szeretnénk tartani a nyílt kommunikációt, úgy látjuk ez szimpatikus az embereknek, hiszen mindenről beszámolunk, természetesen a saját szemszögünkből, hiszen Mi így látjuk, így érezzük, ennyit és így dolgozunk, ha ciki, ha nem. A nyilvánosság elérését továbbra is saját hírcsatornáinkon látjuk lehetőségként, melyek fejlesztését, megújulását szorgalmazzuk. Az egyesületen belüli kommunikációt továbbra is a megszokott felületeken folytatjuk. Javaslat érkezett, hogy a tagok sok-sok munkájával megszerzett és tartalékolt pénzösszeget állampapír formájában kössük le, hogy azok értékvesztése kisebb legyen, vagy Isten ne adja, el ne vesszen. Nem tudjuk, hogy lehetséges-e egyáltalán ez technikailag egyesületnek, vagy sem, de egy utánajárást úgy gondoljuk megér! Ezt a javaslatot a közgyűlés támogatja, ám a mértékéről és a futam idejéről való döntést az önkormányzati egyeztetéseket követően az elnökség hatáskörébe adja, a lekötéssel kapcsolatos teendőkkel pedig az elnököt bízza meg. Javaslat érkezett a gépjárműveink átcsoportosításával kapcsolatosan. A közgyűlés egyetértett abban, hogy átgondoltan csökkentsük, illetve vonjuk össze autóink funkcionalitását, amennyiben nem lesz fedett, zárt hellyel történő érdemi bővítése az egyesületi épületnek. Ezesetben a géppark drasztikus csökkentésével látjuk megoldani a költségcsökkentést, mely községünknek jelentős közbiztonsági kockázattal jár és egyesületünk is jelentős bevételi lehetőségektől esik el, azaz függőbbé válik a kapott, vagy nem kapott támogatásoktól, de nem látunk más megoldást amennyiben nem lesz megfelelő az elhelyezés. Az épületbővítés, vagy nem bővítés tudatában döntünk a kedvezményesen részünkre felajánlott Marktleugast-i vízszállító beszerzéséről is, melyet a németországi Kollégák új gépjármű beszerzése miatt ajánlottak fel részünkre, mely egyesületünknél a 43 éves Magirus-t váltaná, ám nem építés esetén a közgyűlés nem támogatja az egyébként évek óta tervezett, és egyeztetett fejlesztést, gépjárműcserét.
Az egyebek napirendi pont tárgyalása kicsit hosszúra nyúlt, a végén a megjelentek munkavédelmi és tűzvédelmi oktatásban részesültek, melyet követően Bodnár Ferenc elnök Úr 19 óra 30 perckor a közgyűlést bezárta.
A közgyűlés végén jó beszélgetések közepette sor került még a megbízási papírok aláírására, az ilyenkor szokásos adminisztratív tevékenységek elvégzésére. Köszönjük szépen, hogy a tagság jelentős része drága szabadidejét megint községünkre áldozta és megjelent a közgyűlésen, mely idén nem csupán egy beszámoló és tervező, hanem választó közgyűlés is volt. Köszönjük eddigi munkáját minden tagnak, és sikeres, aktív önkéntes munkát kívánunk az előttünk álló időszakra minden kedves Kollégának!
Pilisszentiváni Polgárőrség és Tűzoltó Egyesület